Proiect Intervenție rapida Grad ZERO

Programul de interventie rapida GRAD ZERO se adreseaza femeilor abuzate , vitcime ale violentei domestice, cu un serviciu social complex, de nisă, care tratează situația holistic, abordând nevoia individuală a victimei,  din mai multe unghiuri: siguranta, protectie, reabilitare psihica, plan individual de relocare si reintegrare sociala, reconversie profesionala si asistenta in obtinerea unui loc de munca.

Programul de interventie rapida GRAD ZERO ofera victimelor violentei domestice incluse in program, un sistem profesionist de interventie care curpinde patru etape.

Etapa I: Interventia de urgenta.

Preluarea victimei din mediul de risc, mutarea ei intr-un centru rezidential pentru femei si fete abuzate, program intensiv de terapie, relaxare, siguranta.

Etapa II: Plan individual de recuperare si reintegrare

Intocmirea unui plan individual de recuperare si reintegrare pentru fiecare femeie, care include solutii specifice nevoilor sale. Planul include acordarea de asistenta medicala, asistenta juridica, consiliere vocationala, un curs de calificare sau recalificare, planuri de relocare si angajare.

Etapa III: Relocare si reinsertie sociala

Aceasta perioada a proiectului include si acordarea unui ajutor financiar pentru plata chiriei si a utilitatilor, alocatie de hrana si transport, pentru o perioada de timp.

Etapa IV: Monitorizare

Victima relocata va fi monitorizata pentru un termen de 1 an de zile, dar va fi obligata sa pastreze legatura cu asociatia pentru cel putin 3 ani de Inscrierea femeilor in program se realizeaza dupa o atenta evaluare a acestora si a situatiei lor, de catre o comisie formata din membrii asociatiei si numai dupa semnarea unui contract cu ele. Fiecare femeie va avea un dosar de caz, in care vor figura informatii personale, se va monitoriza progresul terapeutic inregistrat si nu numai. Datele din dosar sunt confidentiale. zile de la data parasirii proiectului.

Perioada in care o femeie poate fi rezident al Centrului Soapta Florilor difera de la o situatie la alta, in functie de complexitatea cazului si nevoile femei.

La parasirea Centrului, fiecare femeie va fi evaluata de o Comisie formata din medic psihiatru, medic ortoped si medic generalist si i se va elibera o adeverinta medicala care va stipula clar daca femeia este apta sa fie reintegrata social si sa se angajeze.

Serviciile sociale de care femeile inscrise in proiect vor beneficia sunt urmatoarele:

  • Cazare pentru perioada de care are nevoie victima
  • Masă în regim de pensiune completă
  • Oferirea unor kituri de igienă personală și a unui pachet cu îmbrăcăminte și încălțăminte
  • Consiliere psihologică
  • Asistență medicală
  • Consiliere juridică
  • Consiliere vocațională
  • Realizarea unui plan individual de recuperare si reinsertie sociala a victimei
  • Excursii în natură, tehnici de relaxare
  • Odihna si vindecare sufleteasca
  • Un curs de calificare/recalificare pentru victimele care nu au o profesie sau o calificare
  • Transport de urgenta la Centru si de la Centru, in conditii de siguranta si protectie
  • Relocare
  • Ajutor la angajare (CV, demersuri catre firme de recrutare, etc…)

Pentru victimele care vor fi relocate:

  • Susținerea chiriei pe o perioada de maxim 3 luni de zile
  • Plata abonamentului pentru a asigura transportul la muncă
  • Alocație lunară pentru alimente sau chiar alimente pentru o perioadă de maxim 3 luni de zile
  • Monitorizare

Comentarii recente

    Doneaza prin EuPlatesc.ro